Hva er det som skjer i det gule huset på toppen av Hellegata?

Det kan være at du er nysgjerrig fordi du har lyst å studere her ,eller fordi du er er interessert i kunst.

Vi får mange spørsmål om skolen vår. Hvordan studiet er lagt opp? Hvordan det er å være student her? Hva skjer i på innsiden av Ytre kunstfagskole?

Derfor åpner vi dørene førstkommende lørdag 29.01. klokken 12.00.-15.00.

Endelig kan vi åpne for litt gjester igjen og det er vi svært glade for. I over to år har vi fokusert på at våre studenter skal ha et så normalt studieløp som mulig. Vi har holdt på med munnbind, avstand, mindre avstand, maks avstand som på folkemunne har fått navnet: digital undervisning. Vi har gjennomført det meste av undervisningen etter planen, men vi har vært en liten introvert gjeng på toppen av Hellebakken.

Nå er det slik da, at en kunstfagskole fungerer best i kontakt med folk. De som er interessert i studiet, de som kommer på utstillinger og de som rett og slett bare heier på studentene våre. Dere er mange, og alle er viktige for oss.

Derfor er vi glade for å åpne dørene. Da vil den flotte førsteklassen vår ta imot dere, svare på spørsmål og vise frem sine verk. Stine og Trine vil også være her for å svare på spørsmål om studieplan, studiepoeng, historikk og alt annet du lurer på.

For deg som enten driver på med maks avstand, eller bare er en annen plass i landet kjører vi en digital omvisning på Facebook klokken 13.00.

Velkommen