så(R)art

Avgangsutstillingen 2019 har fått navnet: så(R)art og vises i prosjektrommet Mottaket i Ålesund sentrum.

Studentene har prøvet, feilet, lykkes, erfart, lært og avlært gjennom sine to år. Vårt mål er at de i løpet av denne tiden skal ha funnet sin kunsteriske stemme. Og det er denne stemmen vi hører og ser under avgangsutstillingen. Avgangsutstillingen viser arbeider fra den knappe tre måneder lange eksamensperioden studentene har hvert gjennom. De har selv skrevet prosjektbeskrivelsene sine, lagt arbeidsplanene og utviklet arbeidene.

Dette sier introen til katalogen: Men om du var en av de som tenkte ”Så rart? Det er plutselig en intro her nå.” så er denne for dere… Og egentlig alle de andre som leser også

SÅ RART!

Av Inger Hagerup

”Så rart å være flaggermus

Og flakse rundt fra hus til hus

Og gå til sengs i trærne.

Men er det noen som forstår

Hvordan den kan få sove når

Den henger etter tærne?

Så rart å være edderkopp

Med nøste i sin egen kropp

Og spinne alle dage.

Men hvordan kan den gjemme på

Så mange kilometer tråd

I slik en mage?”

Takk for at du leste denne introen, også deg som forventet at den var der. Men for deg som tenkte ”Oi! Så rart at det.

Bilder fra utstillingen